Весна, 4 курс, ЕКО +

Мета вивчення дисципліни: сформувати у майбутніх фахівців систему умінь та компетенцій для забезпечення застосування правових та організаційних засад оцінки впливу на довкілля антропогенної діяльності, запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання і відтворення природних ресурсів у процесі прийняття рішень щодо провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів.

Завдання дисципліни:  узагальнення інформації щодо процедури проведення ОВД та прийняття рішення про провадження планованої діяльності; освоєння діяльності природоохоронних органів щодо проведення науково-обгрунтованої оцінки впливу на довкілля, набуття навичок формулювання екологічних умов реалізації планованої діяльності.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

-        призначення ОВД в системі підготовки і прийняття господарських рішень (поняття, терміни і визначення);

-        основні принципи процедуру оцінки впливу на довкілля, оцінки передпроєктних, проєктних матеріалів, документації з впровадження нових технологій, матеріалів, речовин, продукції, реалізація яких може призвести до порушення екологічних нормативів, екологічної ситуації, що склалася в окремих пунктах і регіонах, а також чинних об’єктів та комплексів, що мають значний вплив на стан навколишнього природного середовища та здоров’я людей;

-        основи екологічного нормування в галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів;

-        систему стандартів якості навколишнього природного середовища.

 

уміти:

-        користуватись державною та міжнародною нормативно-правовою базою;

-        визначати ступінь екологічного ризику і безпеки запланованої чи здійснюваної діяльності;

-        прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище;

-        формувати ефективні стратегії комунікації з громадськістю, експертними органами та органами влади щодо вирішення питань захисту довкілля;

-        здійснювати підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля;

-        проводити аналіз інформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля;

-        здійснювати підготовку мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля;

-        враховувати висновки з оцінки впливу на довкілля при прийнятті рішень про провадження планованої діяльності, зокрема у агропромисловому секторі.

 

За результатами вивчення дисципліни студент має досягнути наступних програмних результатів навчання на набути таких компетентностей:

 

-        Програмні результати навчання:

ПР 09. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних екологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.

ПР 11. Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.

ПР 13. Уміти формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в сфері екології.

ПР 22. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій щодо збереження довкілля із залученням

громадськості.

ПР 28. Уміти переносити систему теоретичних агроекологічних знань у сферу практичної діяльності із охорони біорізноманіття та довкілля під час ведення сільського господарства.

-        Компетентності:

Інтегральна:

 Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері екології, охорони довкілля і збалансованого природокористування, що передбачає застосування основних теорій та методів наук про довкілля, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності:

К03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

К06. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

К07. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

К09. Здатність працювати в команді

К10. Навички міжособистісної взаємодії.

К11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Спеціальні компетентності :

К18. Здатність до оцінки впливу процесів техногенезу на стан навколишнього середовища та виявлення екологічних ризиків, пов’язаних з виробничою діяльністю.

К20. Здатність проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища.

К22. Здатність до участі в розробці системи управління та поводження з відходами виробництва та споживання.

К24. Здатність інформувати громадськість про стан екологічної безпеки та збалансованого природокористування.

К26. Здатність до участі в управлінні природоохоронними діями та/або екологічними проектами.